mandag 14. oktober 2013

Moskus (Muskox) - Dovre

Det ble fint fotovær til  Workshop Moskus lørdag og søndag :-)


Jeg brukte medbrakt utstyr, Canon 6D og Canon 70-300 mm, 4-5.6, så jeg fikk moskus i miljø,
men har beskåret noen ....
Skulle nok ha lånt en av de større linsene som var tilgjengelig, men men .... kan jo ta en ny tur og få moskus med snø i luggen :-)

Snøhetta ... her rusler moskusen i sitt rette element ...
Skal hilse fra fjellet
Det evige land
Hvor moskus og jerv har bolig
Min lengsel dit inn har blitt som en brand
Kun der får jeg fred og blir rolig

(lånte dette, Roger, det er så fint sagt)



 ... skal vi sloss??

 ... vi gir oss ...
 ... en ny gruppe, som også var litt småkranglete ...
 ... en som konsentrerte seg mer om mat ...
... føner pelsen :-)

... fornøyd :-)

... sniker seg innpå :-/
 ... hvor er moskusen???
 ... tvillinger??
 ... i miljø ....
... litt tankefull ....

 ... en liten prat :-)
... i farta!
 ... tid for en rast
 ... mmm ser godt ut!
... moskusguiden hadde ekstra god mat ...
 ... en lemen dukket beleilig opp ...
 ... her blir det fotoshoot ...
 ... klar?
... den fødte modell :-)


 ... fjellmusa ville ikke være dårligere!
 ... god kontakt :-)
... ok, du kan få løpe fritt ...
... Nikon var i overtall denne helgen :-(
 ... siste økt ... det var flere moskus i området ...
 ... ikke så godt humør i dag, kanskje ???

... i forbifarta :-)
 ... watch me ...
 ... moskusrulle!!!
 ... var det morsomt???
 ... eh, litt teit kanskje ...
... tror jeg går herfra ...

... vi gikk også, fornøyde med fulle minnebrikker :-)
... Brendhagen kunne slappe av etter en vellykket helg!!
Tusen takk for en utrolig fin opplevelse!
:-)
... må ta med dette ...



2 kommentarer:

  1. Anonym14:14

    Veldig mange fine moskusbilder, Elsa! Liker både utsnitt og farger - så skarpe og fine - nydelig pels på moskusen. Synes du har fått mange fine nærbilder med "bare" 300mm... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Tania :-) Jeg orket ikke å bære på større linse. Må innse at jeg ikke er så ung og sprek lenger....men jeg får holde ut så lenge som mulig!

      Slett

Masai Mara and Oltepesi Tented Safari Camp, November 2018

We had 9 amazing days at Oltepesi Tented Safari Camp in November 2018. https://oltepesi.com It is difficult to make this story short. In...