mandag 7. april 2014

Finse - 1222 m.o.h

Sist jeg var på hytta, slutten av mars, tok jeg en tur til Finse med tog fra Ål.
Været var lovende, delvis skyet og flott lys. Jeg gledet meg! Her skulle det bli fine bilder ...
Hadde ikke gjort regning med at på Finse skifter været brått!!
Fra jeg gikk av toget, hadde tatt noen bilder på stasjonen og så rundet hjørnet av stasjonsbygningen, så hadde været endret seg ... ikke lenger flott lys, men jeg håpet det skulle endre seg til det bedre igjen. Ikke i dag :-(
Det ble noen bilder uansett ....

... klikk på bildene for større versjon ...



 ... noen la ut på tur til tross for usikkert vær ...
 ... polfarere holdt til her på Finse for å trene til sine ekspedisjoner ... det sier litt om forholdene her oppe ...
 ... Steinboligen, Minihotellet på 1222 er spesialdesignet for kite-entusiaster.

 ... vil det bedre seg???
 ... følg kvistet løype!!!
 ... "1222" , fint overnattingsted :-)

  ... her er det bare å velge hvor man vil gå
... mot Krækkja ...
... eller mot Hallingskeid ....


... Finse, et fint utganspunkt for turer, vinter eller sommer ...
 ... slalombakke også :-)
... grei for nybegynnere den :-)
 ... tog til Oslo ....
... godstog til Bergen ....
... sola viste seg fram en liten stund ...
 ... vi blir små her oppe ....
 ... og hvor er inngangsdøra ???
... vet ikke hva slags anlegg ligger på toppen her ....
... jeg gikk ikke videre mot Hallingskeid ....
 ... ikke bare vidder her oppe ...
... DNT Finsehytta

 ... en som kom fra Krækkja ...
... og noen går mot hytta etter en fin skitur, kanskje??
... hyttene er godt nedpakket :-)
... ut av tåka, sent på ettermiddagen ... på tide å komme seg inn ...

Jeg tok 1825-toget tilbake til Ål ... det ble ikke det beste været for fotografering, men flott å være på Finse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Masai Mara and Oltepesi Tented Safari Camp, November 2018

We had 9 amazing days at Oltepesi Tented Safari Camp in November 2018. https://oltepesi.com It is difficult to make this story short. In...