lørdag 2. februar 2013

Fotokurs på EKT Langedrag Naturpark - Gauper (Lynx)

Gauper (Lynx)...
Vi skulle inn til gaupene etter at vi hadde vært hos den lille, sky fjellreven.
Disse flotte dyrene som er så like huskatten at det er vanskelig å tro at de ikke kan koses med.
De var rundt oss... mellom oss, så vi måtte holde et øye med de hele tiden, ikke bare tenke på å få tatt flest mulig bilder, som guiden vår sa. Hun hadde erfring med gale fotografer fra tidligere kurs... :-)

 ..hvem kommer der?

 ...det er de gale fotografene ....nå skal vi ha det moro...

 
 ..jeg lister meg innpå dem..



..er jo ganske fredelig, egentlig...



 ...snø er fint for pelsen...

 ...må ha et snøbad ...




...tror jeg skal leke litt igjen..






...puselabb :-)

 ...så litt vasking..




Vi måtte nesten bli jaget ut av gaupegården. Utrolig opplevelse!! Jeg meldte meg på ny runde søndag :-)

Søndag morgen, og jeg var tidlig oppe for å prøve meg på stjernehimmel. Ikke lett når det er -24C , og ikke riktig vet hvordan innstillingen skal være!!


... best å komme seg inn til frokost... og så ny runde i den andre gaupegården, til de som ikke er så vant til mennesker tett innpå...






  ..men med mus fanget i fjøset i løpet av natten, var den ikke vanskelig å få til å posere for oss :-)









Med mange dyr på gården, så hender det at noen dør og blir mat for andre...det ble litt mer enn mus denne dagen...
Gaupen oppførte seg som om den hadde drept dyret selv...

 
...den andre gaupen lurer håpefullt i bakgrunnen...

 ..men prøver seg ...

 ..denne er min!

 ..den fikk lov etter at den første var mett og konsentrerte seg om vasking...




Vi måtte igjen jages ut av gaupegården, men minnebrikken var ganske full!

Det blir ulv i neste blogg....den er spennende på en annen måte...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Masai Mara and Oltepesi Tented Safari Camp, November 2018

We had 9 amazing days at Oltepesi Tented Safari Camp in November 2018. https://oltepesi.com It is difficult to make this story short. In...