søndag 3. februar 2013

Fotokurs på EKT Langedrag - Tuva og ulvene

Ulvene....
De fleste forbinder ulv med noe som er skremmende... hvem husker vel ikke "Rødhette og ulven"??

Jack London (1876 - 1916) om en hund:
"Noen ganger var det å se den inn i øynene som å stirre inn i et menneskes sjel; og det jeg så der skremte meg. Jeg sanset noe stort i dyrets øyne;
det var et budskap
der, men jeg var ikke stor nok til selv å forstå det... Det ga meg likevel en følelse av slektskap.
Nei da, ikke sentimentalt slektskap.
Det var heller en følelse av jevnbyrdighet." 


...og ulven er hundens stamfar!

Vi som deltok på fotokurset fikk lære at ulv er et fantastisk dyr som det er mulig å kommunisere med hvis man bare vet hvordan. Slik som Tuva Thorson som er daglig leder av Langedrag og har vært med på driften fra dag en.

Etter å ha vært inne hos fjellrevene og gaupene, var det ulvenes tur...

 ..det var det med ulv og sau, da....


 ... bare ull....  :-)

 Tuva kommer inn i ulvegården, og de har lært at her er hun sjefen..


 ..og nestsjefen holder orden på rangen..




...nysjerrig på Iphonen :-)



  ..venter på signal fra Tuva...når og hvem, kan ta matbiten

 ..Tuva sa at det er en sterk opplevelse, hun må stole på båndet hun har knyttet til dem...

..han er eldst, 14 år!






 ..nært vennskap!!

....litt lekeslossing :-)





 .. kongen på haugen :-)

 .. kom ned, så skal vi se hvor tøff du er..

.. er vel ganske snill...



 ... eller???


.. ny runde...


.. pause ...


 .. skikkelige godbiter.. men må vente...





... dette var de sosialiserte ulvene. Jeg var i ulvegården til 4 som ikke har så nær kontakt med mennesker, dagen etter...
.. da blir det noen bilder til :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Masai Mara and Oltepesi Tented Safari Camp, November 2018

We had 9 amazing days at Oltepesi Tented Safari Camp in November 2018. https://oltepesi.com It is difficult to make this story short. In...